Már népszerűbb a városlátogatás mint a tengerparti üdülés

  • hírek
  • 2018.10.18
    17:50
  • Turizmus Online
Az elmúlt 10 évben négyszer olyan ütemben növekedett a városlátogatások száma mint a nemzetközi üdüléseké. Évek óta ez a legrohamosabban bővülő szegmens a nemzetközi szabadidős turizmusban Európa-, Ázsia-, Észak- és Dél-Amerika-szerte - állapítja meg a World Travel Monitor.

2007 és 2017 között a triplájára nőtt a városlátogatások száma világszerte és elérte a 190 milliót. Ezzel most először az elsőszámú utazási típus a szabadidős turizmusban. A szegmens fejlődésének nagyban kedvez a diszkont járatok és a közösségi szálláshelyek térnyerése.

Az ázsiai és Csendes-óceáni térség valamint a Dél-amerikai nemzetközi utazók esetében 4-5-szörösére nőtt a városlátogatások száma az utóbbi 10 évben. Ázsiában és a Csendes-óceán térségében egyértelműen így utaznak a legtöbben. Leginkább a kínaiak, a koreaik és a japánok kedvelik a turizmusnak ezt a válfaját. Az európaiaknál mindössze duplájára nőtt 2007 és 2017 között a városlátogatások száma. A visszafogott növekedés mögött az eleve magas utazási hajlandóság áll. Az USA-ban ezzel szemben háromszoros növekedést mértek.

2017-ben a legnépszerűbb citybreak úti célok összesen 35 százalékos részaránnyal az Egyesült Államok, Németország, Franciaország, Nagy-Britannia és Spanyolország voltak. Ha a különböző kontinenseket nézzük, Európa 60 százalékos részaránnyal bír az összes városlátogatás között, 25 százalékkal rendelkezik Ázsia és a Csendes-óceáni térség, majd Észak- és Dél- Amerikai végül pedig Afrika következnek.


A városlátogató turisták zömmel a fiatalabb és a középkorú generációkhoz tartoznak. Átlagéletkoruk jellemzően 41 év, jómódúak és magasan képzettek. Napi átlagos költésük 2017-ben minden kiadást (szállás, közlekedés, étkezés, stb.) beleértve 170 euróra rúgott. 70 százalékban választották a légiközlekedést az összes rendelkezésre álló közlekedési forma közül.

70 százalékuk foglalt szállodai szobát, ezzel párhuzamosan azonban más szálláshelyek részaránya is nőtt 2017-ben, például a közösségi szálláshelyeké. A budget szállodák részaránya csökkeni, míg a presztízshoteleké nőni látszik. A legfőbb motiváció a városnézés, de sokan a helyek hangulatát szeretnék megismerni, vásárolni szeretnének, kiállítást látogatni, vagy jókat enni-inni.

Legfrissebb