VÉGLEGES DÖNTÉS SZÜLETETT: MEGSZŰNIK A JOON, AZ AIR FRANCE FIATALOS BRANDJE

  • hírek
  • 2019.01.11
    16:11
  • travelo.hu
Az Air France-KLM bejelentette, hogy megszűnik a Joon – számolt be a hírről az AIRportál a francia légitársaság közleménye alapján.

A társaság fiatalos brandje, a Joon csak tavaly október végén vette át az Air France Budapest-Párizs járatát, sőt, az akkori hírek szerint tervezték a további bővítést is. A megszűnésről szóló döntés azonban végleges, a gépek és a dolgozók ezek után visszakerülnek az Air France-hoz.

Egy hosszabb sztrájkhullám ért véget azzal a megállapodással, amelyet a légitársaság vezetése írt alá a napokban három, légiutas-kísérőket tömörítő szakszervezettel. Benjamin Smith vezérigazgató ezzel lezártnak tekinti a bérekről szóló vitákat, és reméli, hogy ezzel visszaáll a bizalom a dolgozók és a vezetőség között.

A Joon megszűnéséről szóló döntést azzal indokolták, hogy sem az utasok, sem a dolgozók, sem pedig a befektetők nem igazán értették a Joon mögötti koncepciót. A járatok egyelőre még üzemelnek, majd a folyamat lezárulása után átveszi őket az Air France.

A jelenség nem egyedülálló. Az El Al izraeli légitársaság 2014-ben UP néven indított diszkont légitársaságot, melynek gépei többek között Budapestre is repültek Tel Avivból. 2018 januárjában azonban az El Al bejelentette, hogy az UP brand megszűnik, a légitársaság újra egységes arculatot kap, helyette inkább egy–egy járaton belül kínál háromféle szolgáltatási szintet és árat.

Legfrissebb