A társaság fiatalos brandje, a Joon csak tavaly október végén vette át az Air France Budapest-Párizs járatát, sőt, az akkori hírek szerint tervezték a további bővítést is. A megszűnésről szóló döntés azonban végleges, a gépek és a dolgozók ezek után visszakerülnek az Air France-hoz.
Egy hosszabb sztrájkhullám ért véget azzal a megállapodással, amelyet a légitársaság vezetése írt alá a napokban három, légiutas-kísérőket tömörítő szakszervezettel. Benjamin Smith vezérigazgató ezzel lezártnak tekinti a bérekről szóló vitákat, és reméli, hogy ezzel visszaáll a bizalom a dolgozók és a vezetőség között.
A Joon megszűnéséről szóló döntést azzal indokolták, hogy sem az utasok, sem a dolgozók, sem pedig a befektetők nem igazán értették a Joon mögötti koncepciót. A járatok egyelőre még üzemelnek, majd a folyamat lezárulása után átveszi őket az Air France.
A jelenség nem egyedülálló. Az El Al izraeli légitársaság 2014-ben UP néven indított diszkont légitársaságot, melynek gépei többek között Budapestre is repültek Tel Avivból. 2018 januárjában azonban az El Al bejelentette, hogy az UP brand megszűnik, a légitársaság újra egységes arculatot kap, helyette inkább egy–egy járaton belül kínál háromféle szolgáltatási szintet és árat.