Ezt nyújtja a LOT Budapestről induló közvetlen amerikai járatain

  • úti tipp
  • 2019.07.02
    15:06
  • repjegykiraly.hu
Közvetlen járatok, kiváló úti célok, remek fedélzeti szolgáltatások, nagy poggyász és mindez elérhető áron? Igen, kérem! A LOT légitársaság joggal lopta be magát rengeteg magyar utas szivébe, hisz a lengyel fuvarozónak hála közvetlenül repülhetünk Budapestről New Yorkba és Chicagóba, valamint egy rövid varsói átszállással egzotikus ázsia úti célokba is.

Közvetlenül Budapestről

A LOT légitársaság tavaly májustól repül közvetlenül a két nagyváros között. A repülőgépek heti kétszer, hétfőn és csütörtökön 11:45-kor hagyják el a budapesti repülőteret és délután fél négykor szállnak le a New York-i John F Kennedy nemzetközi reptéren. Tehát kevesebb, mint 10 óra kell ahhoz, hogy a Nagy Almában találd magad.

Üdv a fedélzeten

A Dreamliner a vasmadarak egyik legszebbje, a fedélzet a LOT színeiben pompázik, mondanom sem kell, hogy tágas, letisztult, kényelmes székekkel ellátva. A férőhelyek száma 252, ebből 18 business class, 21 prémium turista és 213 turista.

Kényelem az első helyen

A repülőgép ablakai központilag sötétíthetőek, a légiutas-kísérők egy gombnyomással tudják világosítani vagy ellenkezőleg, besötétíteni az ablakokat. Nem utolsósorban ez megkönnyíti az időzóna átállást is. A Dreamliner 787-en jobban megy az alvás is, a fedélzeti nyomás alacsonyabb, mint más gépeken, ami kevesebb fejfájással, hányingerrel és szédüléssel jár.

Szórakoztató rendszer turistán is

Bár közvetlen járat, mégis majdnem 10 órát töltünk a felhők felett. A LOT szórakoztató rendszeréből nem hiányoznak a legújabb kasszasikerek és zenék mindenki stílusának megfelelően. Sőt, a jövőben az (IFE), a lengyel légitársaság szórakoztató rendszere magyar nyelven is elérhető lesz.

Jókat enni-inni a fedélzeten is

Nem is tudom miért, de felszállás után mindenki az ételeket várja a leginkább. A LOT-nál ezzel sincs semmi gond, finom ételeket szolgálnak fel, pontosabban turistán kétszer, az első menü a felszállás után a második leszállás előtt érkezik. Ha megkívánnád a Premium Economy menüjét 12 órával a felszállás előtt, 7.500 Ft-ért megvásárolhatod a My Premium Menu-t. Garantáltan úgy fogod magad érezni, mintha étteremben ennél – előételek, friss saláták, sajtok és finom meleg ételek, valamint gyümölcssaláták és a csokis desszert sem hiányoznak.

Minden repjegyhez nagy poggyász

A turistán utazók 8 kg-os kézit és 23 kg-os feladott poggyászt vihetnek magukkal. De nem árt észben tartani, hogy otthonról üres bőrönddel indulj, mert New York egy bevásárlós nap nélkül nem az igazi.

Luxus egy kis plusz pénzért

A LOT premium economy osztályát volt szerencsém a saját bőrömön is kipróbálni. Mondanom sem kell, hogy hatalmas élmény, az utazás kényelmes, a légiutas-kísérők végig ott sürögtek-forogtak a utasok körül. A beszállást követően pezsgővel fogadtak és a felszállást követő pár percben már fel is szolgálták a finom menüt. A turistához hasonlóan kétszer, felszállás után és leszállás előtt hordják az ételeket, de ne műanyag evőeszközökre gondolj, premium economy-n porcelán tányér és rendes evőeszköz jár. Nem árt még tudni, hogy premium economy-n 2 db 23 kg-os poggyász vihetsz magaddal.

Számomra a leginkább meglepő a business osztály, van, hogy 380 ezer Ft-ért lehet foglalni retúrjegyet Budapest New York járatra. Lehet, első látásra soknak tűnhet, de más légitársaságokkal összehasonlítva nagyon kedvező árnak számít. És tudod mi mindent kapsz ennyi pénzért? A reptérre érkezve természetesen ingyenesen pihenhetsz a business váróban, a gépre 3 x 32 kg poggyászt vihetsz (igen, jól látod), elsőként szállsz a gépre, majd következik a pezsgő, felszállás után jönnek a jobbnál jobb ételek és az első osztályú borok. Majd tele bendővel pihenhetsz a kényelmes ülőhelyeden, de beszéljenek helyettem a képek.

Made in USA

Technikai szempontból a Dreamliner igazi forradalom a repülés történetében. Ez a kétmotoros, szélestörzsű repülőgép 50% kompozit anyagokból áll. A kialakítása miatt könnyebb, kevesebb üzemanyagot fogyaszt és hosszabb hatótávolsággal rendelkezik. A szárnyak egyedülálló kialakítása csökkenti a légellenállást. Emiatt kevésbé érzékelhetjük a turbulenciákat.

Legfrissebb