NÉMETORSZÁG LEGROMANTIKUSABB HELYEIT KERESIK? EZEKBEN NEM FOGNAK CSALÓDNI!

• külföld
  • 2019.07.23
    15:14
  • travelo.hu
Nem kell ahhoz mindenáron fülig szerelmesnek lenni, vagy lánykérést tervezni, hogy romantikus helyeket keressünk fel. Elég az is, ha szeretnénk valami egyedivel meglepni a legjobb barátainkat, esetleg új izgalmakat vinni a kapcsolatunkba, vagy csak kilépni a komfortzónánkból. Németországban erre jó néhány lehetőséget találni, legyen szó virágszigetekről, hegyi panorámákról, folyó menti kastélyokról és filmkulisszákra hajazó kisvárosokról. Most mutatunk is párat.

PILLANGÓHÁZ A VIRÁGSZIGET KÖZEPÉN

A Mainaui Virágsziget (Blumeninsel Mainau) a Boden-tó közepén fekszik, ahol szinte egy egész napot el lehet tölteni a színpompás virágok és növények között. De ami a legjobb, hogy a program nincs időhöz kötve, mert itt az év minden szakában nyílik valamilyen virág – és mindegy, hogy jácintokat, tulipánokat, dáliákat vagy más egzotikus, későn nyíló virágokat csodálnánk. Ennek az az oka, hogy a park virágait úgy válogatták össze, hogy a hervadásukat ne lehessen észrevenni. Még a színeket is egyeztették; az ágyásokat szemlélve azonnal látható a jó ízlés és a szaktudás.

Ha az orchideák szerelmesei vagyunk, akkor is nekünk való a hely, mert itt 1200(!) féle orchideában gyönyörködhetünk. A sziget másik fénypontja a Pillangóház, ahol megszámlálhatatlanul sok pillangó él az érdekes növények között. Ha képesek vagyunk mozdulatlanul állni, talán még a kezünkön is megpihennek.

LÜBECKI ROMANTIKA A FASZERKEZETŰ HÁZAK KÖZÖTT

Gothmundban, Lübeck városának egyik bájos városrészében úgy tűnik, megállt az idő. A romantika kedvelői és a ténylegesen romantikázók ráérős sétákat tehetnek a faszerkezetű és apró téglaházak között. Gothmund hosszú történelemre tekint vissza, az első írásos említését 1502-ben találták meg. Ma nagyjából 80-an laknak ebben a kis városnegyedben, melynek házait műemlékvédelem alá vette a város. Ha tehát Lübeckben járnak, ne csak a híres Holstentort csodálják meg, hanem Gothmundot is.

MENJÜNK DÉLRE, AHOL A ROMANTIKA SZÜLETETT

A következő romantikus hely Németország déli csücskébe vezet minket, ahol a Berchtesgadener Land terül el. Nem sokat hallani a helyről, de érdemes felkeresni, mivel festői hegyi kilátással és kincsként őrzött városkákkal várja a látogatókat. Kifejezetten szép látnivalója a Királyi Berchtesgaden kastély, ami az azonos nevű városkában található. A városokat és falvakat is az Alpok öleli körbe, nem csoda hát, hogy a táj több ízben megihlette Caspar David Friedrich festőt, aki a kora romantika alkotójaként tudta, hol találhatók az ország legszebb pontjai. És ha már itt járunk, hajókázzunk egyet a közeli Königssee, vagyis a smaragdzöld tó vizén, mely egyike Németország természeti csodáinak.

VARÁZSHÍD EGY MÁSIK VILÁGBA

Biztosan ezer fotót láttunk már róla, de az már nem biztos, hogy tudtuk azt is, melyik országban található. A varázslatos Rakotzbrücke Oberlausitz-ban ível át a Rakotzsee fölött, nagyon közel a lengyel határhoz. A Kromlau-i Rhododendron Parkban felépített különleges bazalthíd igazi kuriózum, melyet 1863-ban húztak fel a tó fölött. Egy ideje már nem lehet rajta át sétálni, mert műemlékvédelem alatt áll, de messziről még így is csodás látványt nyújt, akár egy tünde-építmény a Gyűrűk Ura történetekből.

IRÁNY PINOCCHIO VÁROSA

Bajorországban járunk, ahol a kicsinyke Rothenburg ob der Tauber olyan, akár egy meseváros. És nem is járunk olyan messze az igazságtól, ha ez jut róla az eszünkbe. A festői bajor városka látképe ugyanis több mesefilm kulisszáit, például az 1996-os Pinocchio-ét is megihlette már. A szűk utcák mentén színes és ferde faszerkezetes házakkal, valamint csúcsos templomtornyokkal találkozhatunk. Éppen csak a mézeskalácsházat nem találjuk az egyik sarkon.

EGY FOLYÓ, AMI A LEGSZEBB HELYEKET KÖTI ÖSSZE

A Rajna megszámlálhatatlanul sok romantikus helyet köt össze egymással az országon belül. Partja mentén és a környező hegyekben Németország legszebb kastélyai és várai bújnak meg. A legfrissebb térképek szerint 40 kastély és vár kereshető fel a romantikus Rajnát követve Rolandswerth-től Bingen városáig.

Az út során olyan építményeket nézhetünk meg közelebbről, mint a Burg Linz, a Koblenzi grófi kastély, vagy a Martinsschloss. Ha pedig meg is szállnánk egy ilyen történelmi kastélyban, akkor Trechtinghausen mellett vár ránk a Burg Rheinstein, ahol hercegkisasszonynak és hercegnek érezhetjük magunkat. A lakótorony kényelme és királyi berendezése már csak hab a tortán.

A NAGYVÁROSOKBAN IS MEGBÚJIK A ROMANTIKA

Hamburg és a főváros Berlin is tartogat igazán romantikus és bájos helyeket, csak tudnunk kell, hogy hol keressük azokat. Az egyik ilyen nagyvárosi titok az a hamburgi skyline bar, ahonnan csodálatos kilátás nyílik az Elba folyójára, a szembe lévő kikötőre, a szárazdokkokra, a hajógyárakra és a kompmegállókra is. A 20up Bart jól eldugták az avatatlan szemek elől, a Riverside Hotel előtt nem is találunk semmilyen kiírást róla. De ha megtaláltuk, mindenképpen menjünk fel, mert este itt leülni egy finom koktéllal a kézben, örök élmény marad.

Ha Berlinben keresünk egy olyan szegletet, ahol nem ér utol minket a nagyváros, akkor a Pfaueninsel jó választás lehet. Az Elba mellékfolyóján, a Havelen nyugvó sziget természetvédelmi körzet, értékes flórával és faunával. A helyiek és az utazók kedvelt pihenőhelye. Séta közben illatos rózsakertekre, romantikus stílusban épült királyi kastélyra és bájos nemesi villákra bukkanhatunk, de a sziget valamelyik pávájával is összefuthatunk. A Pfaueninselre 15 percenként indulnak a kompok, májustól augusztusig reggel 9-től este 20 óráig.