A zajszinten alapuló díjszabás nyomán a kevésbé korszerű, legzajosabb repülőgépek után műveletenként 1000 eurót fizetnek a légitársaságok a repülőtér üzemeltetőjének, a díj mértéke a csendesebb gépeknél fokozatosan csökken, a legcsendesebb járműveknél a díj a legmagasabb tétel tíz százaléka. A repülőtér üzemeltetője a befolyó többletbevételt az újraindított ablakcsere-program folytatására fordítja, írja az AIRportal.hu.
A változtatás miatt várhatóan sokkal többen fogják használni a ritkán lakott délkeleti irányt, míg a Liszt Ferenc Reptértől északnyugatra fekvő, sűrűn lakott területek szinte teljes egészében mentesülnek az éjszakai zajterhelés alól. Az elmúlt hat hónapban összesen mintegy 150 panasz érkezett a zaj miatt a Budapest Airporthoz – ez a mennyiség nemzetközi összehasonlításban csekélynek mondható.