Az uniós bizottság tájékoztatása szerint, miközben az internetes szálloda- és repülőjegy-foglalás egyre általánosabbá válik, a fogyasztók egyre több problémával szembesülnek az online utazási szolgáltatásoknál.
A 2016 októberében végzett felmérés 352, ilyen tevékenységgel foglalkozó vállalkozás weboldalát vetette össze, amelyek közül 235 elbukott az ellenőrzéseken.
A bizottság a leggyakoribb hibák között említette, hogy az esetek harmadában az elsőként megmutatott ár nem egyezik meg a végső árral. Az esetek ötödében a meghirdetett akciós árakon valójában nem kínáltak szolgáltatást, a vizsgált oldalak mintegy harmada esetében nem volt egyértelmű a teljes ár, illetve kiszámításának módja. Négyből egy weboldal pedig nem jelöli meg egyértelműen, hogy az ajánlatokra vonatkozó állítások - például, hogy már csak 2 szoba van - szigorúan az adott weboldalra vonatkoznak.
A probléma igen komoly, mivel a felmérések szerint a fogyasztók 80 százaléka használja már az árösszehasonlító oldalakat egy-egy utazási döntés előtt, és már 2010-ben nagyjából felük az itt található információk alapján hozta meg végső döntését.
A tájékoztatás szerint a bizottság és a fogyasztóvédelmi hatóságok további ellenőrzéseket végeznek, és ha egy weboldal sérti az uniós fogyasztóvédelmi jogot, a jogsértés megszüntetésére szólítják fel. Amennyiben az üzemeltetők nem tesznek eleget a felszólításnak, a nemzeti hatóságok - az alkalmazandó nemzeti jogtól függően közvetlenül vagy a nemzeti bíróságok útján - közigazgatási vagy jogi eljárást kezdeményezhetnek ellenük.