Megszűnik a maszkviselési kötelezettség az EU-s reptereken és járatokon

  • hírek
  • 2022.05.18
    15:50
  • blog.repjegy.hu
A koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében korábban elrendelt általános maszkviselési kötelezettség május 16-án megszűnik az Európai Unió repülőterein, és az EU területén közlekedő légijáratok fedélzetén is.

Május 16-tól tehát nem kell maszkot viselnie az utasoknak és a személyzetnek az EU repterein és az EU-n belüli járatok fedélzetén – tájékoztat az Airportal.hu. Erről az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC) közös egészségügyi biztonsági eljárásrendet adott ki.

Az EASA és az ECDC arra hívja fel a figyelmet, hogy ennek ellenére a maszkviselésre vonatkozó konkrét előírás az indulási és célországok, valamint a légitársaságok saját szabályai szerint eltérhet ettől.

Több tagállam – így Magyarország is – már korábban eltörölte a kötelező maszkviselést.

Az ajánlás szerint viszont, azokon a járatokon szorgalmazni kell a maszk viselését, amelyek olyan országot vagy régiót érintenek, ahol a tömegközlekedésben még kötelező a védőeszköz hordása.

Az elmúlt időszakban több légitársaság már ezt a gyakorlatot követte. A Ryanair például, az EASA ajánlásának kiadása után közölte, hogy megszünteti a maszkviselési kötelezettséget május 16. hétfőtől, kivéve azokat a járatait, amelyek olyan országba közlekednek, ahol a tömegközlekedésben még kötelező a védőeszköz hordása. A légitársaság közlése szerint jelenleg 15 ilyen ország van Európában: Ausztria, Ciprus, Csehország, Észtország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország.

Az uniós hatóságok egyébként azon utasoknak, akiknek fokozott kockázatot jelent a megfertőződés, illetve akik köhögnek vagy tüsszögnek, továbbra is javasolják az FFP2 típusú maszkok viselését az utazás teljes ideje alatt.

A közleményükben a repülőtér-üzemeltetők figyelmét arra hívják fel, hogy szüntessék meg a távolságtartási szabályokat azokon a területeken, amelyek az utaskezelés egy másik pontján szűk keresztmetszetet és tumultust okozhatnak.

A két testület közös ajánlását a nagy nemzetközi szervezetek, így az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI Europe) és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) is üdvözölte.