A világjárvány miatt elrendelt utazási korlátozások feloldását követően a kereslet intenzív visszatérése hatalmas kihívások elé állította a légiközlekedési iparág szereplőit.
A légitársaságoknál, repülőtereknél, légiforgalmi szolgáltatóknál, földi kiszolgálóknál és egyéb szereplőknél tapasztalt munkaerő- és kapacitáshiány leginkább nyáron, főként Európában okozott fennakadásokat és késéseket.
Az idei rangsor azt is mutatja, hogy működésük megbízhatósága mellett mely légitársaságok és repülőterek voltak képesek kiküszöbölni a külső hatások okozta zavarokat, valamint azok utasokra gyakorolt hatását.
A világ legpontosabb légitársasága a brazil Azul lett, második a japán ANA, harmadik a Japan Airlines lett.
Európában a spanyol Iberia lett a legpontosabb, mellé a szintén spanyol Air Europa és az Iberia Express diszkont cég fért fel a dobogóra.
Észak-Amerikában a Delta Air Lines lett a legpontosabb légitársaság, amely a második egymást követő évben kapta meg a Cirium globális működési kiválóságért járó Platinum díját. Latin-Amerikában az Azul, az ázsiai-csendes-óceáni térségben a Thai AirAsia, a Közel-Keleten és Afrikában az Oman Air érte el a legjobb helyezést.
A pontosság tekintetében Japán kiválóan teljesített, az ANA és a JAL világszintű második és harmadik helyezése mellett a Star Flyer lett világ legpontosabb fapados légitársasága, a repülőterek között pedig a tokiói Haneda nyújtotta a legjobb teljesítményt (90,33%) a pontos indulások tekintetében.
A Cirium azt a járatot tekinti pontosnak, amely a menetrend szerinti érkezési időtől számított 15 percen belül leszáll. Megjegyezzük, hogy számos légitársaság eleve úgy tervezi a menetrendjét, hogy az egyes viszonylatokon közlekedő járatok tényleges repült idejére akár több mint 20 percet is ráhagynak papíron. A repülőterek esetében pedig a menetrend szerinti indulástól számított 15 percen belül felszálló járatok számítanak pontosnak.