Megtelnek a hazai szálláshelyek az ünnepi hosszúhétvégére

  • itthon
  • 2023.05.25
    14:44
  • MTÜ
A vízpartok és strandok országszerte újra megtelnek május utolsó hosszú hétvégéjén. A Magyar Turisztikai Ügynökség által létrehozott Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint pünkösdre már most több, mint 420 ezer vendégéjszakát foglaltak le a magyarországi szálláshelyekre. Az NTAK előfoglalásait nézve, többen indulnak útra a hosszú hétvégén, mint tavaly ilyenkor. A vidéki szálláshelyek számíthatnak a vendégforgalom közel 70%-ára, míg az előfoglalások több mint 30%-a a fővárosba szól. Mind a hazai, mind a nemzetközi turisták körében a Balaton a legnépszerűbb a vidéki úti célok közül.

Az MTÜ tavaszi aktív turizmus kampányának és a május közepén indult erőteljes nyári marketing kommunikációjának hatására láthatóan megélénkült az utazókedv. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) már most több éjszakát regisztráltak a belföldiektől, mint tavaly ennyi idővel pünkösd előtt. „Az év első harmadának trendje, a nemzetközi vendégforgalom belföldit meghaladó mértékű növekedésével tovább folytatódik a május végi hosszú hétvégét tekintve is. Az előző évben az ünnep előtt regisztrálthoz képest most például 7%-kal látunk több külföldi előfoglalást” – mondta Juhász Szabolcs, az MTÜ szakmai igazgatója. Az Európa-liga hónap végi, budapesti döntőjére érkező versenyzők és szurkolók szintén hozzájárulnak majd ahhoz, hogy ismét egy erős májust zárjunk ‒ tette hozzá.

A 2019 óta működő NTAK-nak köszönhetően az ágazati szereplők mára pontos képet kaphatnak a szálláshely-szolgáltatók teljesítményéről, az utazási trendek változásairól, az előfoglalási számok alakulásáról. Így látható, hogy a hosszú hétvége foglalásainak 37%-át külföldiektől, 63%-át belföldiektől regisztrálták. A pünkösdi előfoglalások egyharmadának a fővárosi, kétharmadának pedig a vidéki szálláshelyek örülhetnek. Míg Budapesten a külföldi foglalások aránya 67%-os, vidéken az arány éppen fordított: a fővároson kívüli desztinációkban 77%-os aránnyal a belföldiek lesznek többségben.

Az európai turisztikai hivatalokat tömörítő szervezet, a European Travel Commission szerint a vízparti pihenés számít az európai turisták legjobban kedvelt szabadidős tevékenységének, amit a városlátogatás, valamint a kultúra és örökségek meglátogatása követ. Ezzel összhangban mind a bel- mind a külföldi turisták körében látható a trend, hogy Budapest után a legkeresettebb úticélok a fürdőélményt is kínáló vidéki települések. A külföldiek közül elsősorban Hévízen, Bükön, Siófok, Hajdúszoboszlón pihennek majd. Honfitársaink viszont leginkább Balatonfüredet, Siófokot, Hajdúszoboszlót és Zalakarost részesítik előnyben pünkösdkor Budapest mellett.

A szálláshelyek nemcsak nagyobb vendégforgalomra, magasabb bevételekre is számíthatnak. A belföldi vendégek gondtalanabb pihenését a SZÉP kártyákon elköltésre váró 113 milliárd forintnyi összeg is segíti. Továbbá várhatóan a kedvező időjárási körülmények is tovább növelik az előző évesnél aktívabb foglalási kedvet.

A részletes, NTAK által biztosított információk hozzájárulnak ahhoz is, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség minden korábbinál pontosabban célzott hazai és nemzetközi marketingkampányokkal csábítsa a hazai turisztikai desztinációkba az utazni vágyókat. Ezáltal lendületben tartsa a turizmust és az adatokra alapozva olyan úticélokra is felhívja a turisták figyelmét, amelyekre nem érkezett még kiemelkedő számú foglalás. Mivel az adatokat az MTÜ a szolgáltatók számára is elérhetővé teszi, ezzel nagymértékben járul hozzá a turisztikai ágazat és az abban működő vállalkozások piaci versenyképességének erősödéséhez.

Az MTÜ tavaszi aktív turizmus kampányának és a május közepén indult erőteljes nyári marketing kommunikációjának hatására láthatóan megélénkült az utazókedv. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) már most több éjszakát regisztráltak a belföldiektől, mint tavaly ennyi idővel pünkösd előtt. „Az év első harmadának trendje, a nemzetközi vendégforgalom belföldit meghaladó mértékű növekedésével tovább folytatódik a május végi hosszú hétvégét tekintve is. Az előző évben az ünnep előtt regisztrálthoz képest most például 7%-kal látunk több külföldi előfoglalást” – mondta Juhász Szabolcs, az MTÜ szakmai igazgatója. Az Európa-liga hónap végi, budapesti döntőjére érkező versenyzők és szurkolók szintén hozzájárulnak majd ahhoz, hogy ismét egy erős májust zárjunk ‒ tette hozzá.

A 2019 óta működő NTAK-nak köszönhetően az ágazati szereplők mára pontos képet kaphatnak a szálláshely-szolgáltatók teljesítményéről, az utazási trendek változásairól, az előfoglalási számok alakulásáról. Így látható, hogy a hosszú hétvége foglalásainak 37%-át külföldiektől, 63%-át belföldiektől regisztrálták. A pünkösdi előfoglalások egyharmadának a fővárosi, kétharmadának pedig a vidéki szálláshelyek örülhetnek. Míg Budapesten a külföldi foglalások aránya 67%-os, vidéken az arány éppen fordított: a fővároson kívüli desztinációkban 77%-os aránnyal a belföldiek lesznek többségben.

Az európai turisztikai hivatalokat tömörítő szervezet, a European Travel Commission szerint a vízparti pihenés számít az európai turisták legjobban kedvelt szabadidős tevékenységének, amit a városlátogatás, valamint a kultúra és örökségek meglátogatása követ. Ezzel összhangban mind a bel- mind a külföldi turisták körében látható a trend, hogy Budapest után a legkeresettebb úticélok a fürdőélményt is kínáló vidéki települések. A külföldiek közül elsősorban Hévízen, Bükön, Siófok, Hajdúszoboszlón pihennek majd. Honfitársaink viszont leginkább Balatonfüredet, Siófokot, Hajdúszoboszlót és Zalakarost részesítik előnyben pünkösdkor Budapest mellett.

A szálláshelyek nemcsak nagyobb vendégforgalomra, magasabb bevételekre is számíthatnak. A belföldi vendégek gondtalanabb pihenését a SZÉP kártyákon elköltésre váró 113 milliárd forintnyi összeg is segíti. Továbbá várhatóan a kedvező időjárási körülmények is tovább növelik az előző évesnél aktívabb foglalási kedvet.

A részletes, NTAK által biztosított információk hozzájárulnak ahhoz is, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség minden korábbinál pontosabban célzott hazai és nemzetközi marketingkampányokkal csábítsa a hazai turisztikai desztinációkba az utazni vágyókat. Ezáltal lendületben tartsa a turizmust és az adatokra alapozva olyan úticélokra is felhívja a turisták figyelmét, amelyekre nem érkezett még kiemelkedő számú foglalás. Mivel az adatokat az MTÜ a szolgáltatók számára is elérhetővé teszi, ezzel nagymértékben járul hozzá a turisztikai ágazat és az abban működő vállalkozások piaci versenyképességének erősödéséhez.

Legfrissebb