Százezreket csábíthat Magyarországra a BBC Budapesten forgatott műsora

  • itthon
  • 2024.03.28
    14:00
  • Magyar Turisztikai Ügynökség
A napokban került adásba a BBC kiemelkedő nézettségű üzleti vetélkedője, ’A Gyakornok’ legújabb szériája az Egyesült Királyságban, amelyben Budapest emblematikus helyszínei mellett a dunai hajózás és az etyeki borkultúra is szerepet kapott. A brit nézők körében közel két évtizede töretlenül népszerű a műsor, amelynek új epizódjában az üzleti világ leendő reménységei többek között a magyar főváros turisztikai kínálatát is népszerűsítve versenyeztek egymással. A milliós nézettségű műsor jó lehetőséget kínált Budapest és környékének bemutatására, ezért a helyszínek és feladatok kiválasztásában a Magyar Turisztikai Ügynökség is segítette a produkciót.

A BBC nagymúltú brit közszolgálati műsorszolgáltató, melynek adásait több millió néző követi nyomon a televízióban és az interneten világszerte. A Gyakornok (The Apprentice) című üzleti valóságshow 2005 óta egyre nagyobb nézettséget ér el, az utolsó szériáját több mint 6,5 millióan követték az Egyesült Királyságban. A műsor során a versenyzők rátermettségét ismert üzletemberekből álló zsűri méri fel különböző feladatokon keresztül. A sorozat legújabb szériájában bemutatott epizód a budapesti és Budapest-környéki helyszíneken játszódik, így többek között megelevenedik a képernyőn a Halászbástya, a Mátyás-templom, a Szent István Bazilika, a Várkert Bazár, a Vörösmarty tér, a Pesti Vigadó és a Margit-sziget is. Emellett a szereplők turisztikai látványosságok köré épülő feladatokban is összemérhették talpraesettségüket. Egyeseknek dunai hajós programokat, másoknak pedig etyeki bortúrát kellett szervezni és értékesíteni.

„A BBC-valóságshow nálunk forgatott epizódja megfizethetetlen publicitást jelent hazánk számára, éppen a városlátogatások szezonjának kezdetén. Egy-egy nagynézettségű televíziós program kiválóan alkalmas arra, hogy felkeltse a figyelmet hazánk iránt, hiszen az adatok alapján tudjuk, hogy a brit turisták 12%-a az utazási desztináció kiválasztásánál elsősorban a sajtótermékekből inspirálódik. A magyar helyszínek bemutatása leginkább az Egyesült Királyságban, Magyarország harmadik és Budapest első számú küldőpiacán jelent kiváló lehetőséget az utazni vágyók elérésére és jelentősen hozzájárul országunk turisztikai vonzerejének további növeléséhez ‒ hangsúlyozta Erdei Bálint, az MTÜ turizmus stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a hazánkba érkező brit utazók közel fele a 19-34 éves korosztályból kerül ki, akik leginkább a magyar fővárosba látogatnak el, de szívesen keresik fel a Balatont és Budapest környékét is. Az Egyesült Királyságból érkező turistákat elsősorban Magyarország gazdag kulturális és gasztronómiai termékkínálata, továbbá egyedülálló fürdőkultúrája miatt kedvelik. Az elmúlt évben közel 20%-kal több, 1,3 millió vendégéjszakát köszönhetett az ágazat a szigetországból érkező utazóknak 2022-höz képest. Az év első 2 hónapjának brit forgalma pedig már eddig 21%-kal haladja meg a tavalyit.