Révész Máriusz előadásában kifejtette: a kormány a múlt héten elfogadta a víziturisztikai stratégiát, amelynek részleteit egy színes tájékoztató anyagban október végén teszik majd közzé.
Az államtitkár szavai szerint a hozzáférést a forrásokhoz segítheti az olyan hálózatos együttműködés is, mint amilyet a mostani szentgotthárdi konferenciát szervező Aktív Rába Szövetség hozott létre egy évvel ezelőtt.
A sikeres projekteknek vagy országos jelentőségűnek kell lennie, vagy pedig egy hálózatos fejlesztésnek. A rábai víziturizmussal kapcsolatos fejlesztési elképzelések mindkettőnek megfelelnek - mondta.
Hozzáfűzte: Magyarországon háromezer kilométernyi hajózható folyó van, a természetes tavakkal együtt pedig az adottságaink "fantasztikusak". Mindennek ellenére ma még lehetőségeinkek csak nagyon kis részét használjuk ki - tette hozzá.
A víziturizmusnak jelenleg nincs egységes marketingje, a vízitúrázásra vonatkozó szabályok "érdekesek", sok esetben elavultak és néhány pontban indokolatlanul szigorúak, ugyanakkor a vízi útvonalak mellett elérhető szolgáltatások további bővítésre szorulnak - sorolta személyes túraélményit is példaként felhozva Révész Máriusz.
Olyan, több funkciót ellátó megállópontokat lehetne létrehozni a folyók mellett, amelyek egyszerre szolgálhatná a kerékpáros és a bakancsos turistákat, illetve a vízitúrázókat is
- vetette fel.
Ehhez például olyan szállító járműveket is be lehetne szerezni, amik kerékpárok, kenuk, kajakok szállítására is alkalmasak. Így érkezhetnének turistacsoportok mondjuk kerékpárral, akik a túrát a vízen folytathatnák - mondta.
Kocsis Zsolt, az Aktív Rába Szövetség elnöke elmondta: az elmúlt egy év során sikerült tagszervezeteikkel egyeztetni azokat a térségi fejlesztési elképzeléseket, amelyek elsődleges célja a folyó "átjárhatóságának", hajózhatóságának növelése.
Eredményeik közé sorolta például az idei nagyszabású szezonnyitó rendezvényük megszervezését, több a Rába takarítására szervezett akciójukat. Közreműködésüket abban, hogy a csörötneki híd alatt több mint nyolcvan évig a vízben pihenő régi hídpillérek darabjait végre sikerült eltávolítani.
Örömmel szólt arról is, hogy elindult a magyarlaki duzzasztóműnél egy hajócsúszda és egy hallépcső kiépítésének megtervezése, reményeik szerint a kivitelezésre is sor kerülhet pár éven belül.