Már nem Horvátországra keres rá a legtöbb magyar

  • hírek
  • 2017.06.07
    17:09
  • MTI
Tavalyhoz képest átalakultak a magyarok utazástervezéssel kapcsolatos szokásai, miközben a belföldi turizmus dinamikusan bővül.

Idén az első negyedévben Olaszországra kerestek rá a legtöbben Magyarországról, ezt Spanyolország és Ausztria követte. A városok közül a magyarok London iránt érdeklődtek leginkább, amelyet Barcelona és Róma követ, a negyedik helyen Dubaj áll - ismertette a legfrissebb magyarországi turisztikai trendeket a Google magyarországi üzletfejlesztési vezetője sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten.

Boncsér Henrietta az utazási keresési trendekről elmondta:a mobil egyre nagyobb szerepet tölt be a felhasználók életében,és az utazások megszervezése sem jelent kivételt ez alól, az első negyedévben az összes keresés 36,1 százaléka már mobileszközről érkezett. Tavaly a Magyarországról indított utazási keresések 33 százaléka történt mobilról, ami 50 százalékos növekedés 2015-höz képest.

A Google adatai szerint a tavalyi nyári szezonban a legnépszerűbb ország Horvátország volt, amit Olaszország és Görögország követett. A városok rangsorát Bécs, London és Prága vezette tavaly - mondta. Az utazással és idegenforgalommal kapcsolatos keresési volumen tavaly augusztusban volt a legmagasabb,a heti eloszlás pedig hétfőn, kedden, valamint vasárnap volt kiemelkedő a hét többi napjához képest.

A legkeresettebb utazási kategóriák közé tartozik 49 százalékos aránnyal az úti céllal kapcsolatos keresések, 24 százalékkal a szállodák, és 9 százalékkal a légi közlekedés 2016-ban. Ezen túl az apartman bérlés, üdülési csomagok, helyi attrakciók, vonat, autóbusz, taxi és autószolgáltatások, last minute utazás, vagy az autóbérlés.

Keszthely egyre népszerűbb

Belföldön a legtöbb magyar apartmanba és vendégházba foglal, ezek aránya 60 százalékos az összes foglaláson belül. Idén a legnépszerűbb belföldi úti cél Siófok, Hajdúszoboszló, és Budapest volt, a legnagyobb javulást Keszthely érte el, hat helyet ugrott előre a listán. A fizetési módok között 49 százalékkal a készpénz vezet, bankkártyával 13 százalék fizet, míg a Szép-kártyás fizetések aránya 23 százalékos.

Papp István, a Szallas.hu termékmenedzsere arról beszélt, hogy idén január-május között a közvetített foglalások értéke 44 százalékkal 7,5 milliárd forintra nőtt. A lemondások miatt a növekedés éves szinten 35 százalékos lehet, idén a bruttó közvetített szállásdíj bevétel eléri a 18 milliárd forintot.Az adatok alapján rekordév lesz az idei.Az átlag foglalási érték 13 százalékkal 48 ezer forintra, a tartózkodási idő 7 százalékkal 2,59 napra nőtt tavaly.

A horvát piacon 64 százalékos a forgalom növekedése a Szallas.hu adatai szerint, a közvetített szállásdíjak értéke meghaladja majd az egymilliárd forintot.

Jó a budapesti hotelek foglaltsága

Bogár Zoltán, a Danubius Hotels üzletfejlesztési igazgatója azt emelte ki, hogy a budapesti hotelek foglaltsága idén az első négy hónapban 35 európai nagyváros között a 15. helyen volt, ami a nyolcadik legnagyobb növekedés volt.A magyar főváros ezzel megelőzte Rómát, Athént, és Brüsszelt,a régiós versenytársak közül pedig Pozsonyt és Bécset az STR Global legutóbbi adatai szerint.

Az egy kiadható szobára jutó bevétel (REVPAR) 14 százalékkal nőtt 47,5 euróra, de ezzel a tavalyival megegyező 27. helyen van a főváros 35 európai nagyváros között. A régiós összehasonlításban a szálláshely-szolgáltatás áfája magas, 18 százalék, ami rontja a szállodák versenyképességét - mondta Bogár Zoltán.

Úgy vélte,Budapest népszerűségének növekedésében fontos szerepe van annak, hogy biztonságos úti célnak számít.Az igazgató elmondta: szakmai becslések alapján az Airbnb-jelenség, azaz a közösségi szállásmegosztás a szállodák forgalmából 10 százalékot von el.

Legfrissebb