Megkapta az argentin civil repülésügyi hatóságtól, az ANAC-tól több tucatnyi útvonalra az engedélyt a Flybondi, az ország első ultra low-cost légitársasága – írja az atwonline.com portál.
A leendő fapados egyébként tavaly novemberben nyújtotta be igényét, ötvenhat belföldi és negyvenhárom regionális, külföldi útvonalra, azaz összesen kilencvenkilencre. Decemberben egy meghallgatás volt az ügyben, és az argentin hatóság a napokban hozott döntést.
A megkapott engedély alapján hetvennyolc útvonalon nyithat járatokat a fapados, ebből negyvenegy belföldi és harminchat külföldi.
A cég megbízott gazdasági igazgatója Mike Powell lett, aki korábban, 2007-től 2016-ig a Wizz Air kötelékében dolgozott.
A hatóság döntését még a közlekedésért felelős minisztériumnak is jóvá kell hagynia – közölte a Flybondi. A következő lépés az üzemeltetési engedély (AOC) megszerzése, a cél az, hogy az idei év második felében megkezdhessék a tevékenységet.
A fapados az idén négy repülőgéppel tervezi az üzemelést, majd minden következő évben hat-hat példánnyal bővülnének. Öt év múlva harminc példány lenne a flottában, és évente 8 millió utast szeretnének szállítani a belföldi és nemzetközi járataikon.
Julian Cook vezérigazgató azt is bejelentette, hogy a következő hetekben jelentik be, milyen típusból áll majd a flotta. Közlése szerint az A320-as és a Boeing 737-800-as van versenyben.
Dél-Amerika valódi fapados forradalom előtt áll, a néhány meglévő ilyen légitársaság mellett hamarosan megjelenhet a Norwegian helyi leányvállalata Argentínában, de Chilében is alapítottak egy fapadost, amely szintén az idén kezdene el üzemelni. Elemzők szerint eddig főképp a túl bonyolult szabályozási környezet nehezítette az Európában már ismert, ultra low-cost légitársaságok elterjedését.