Nem találná ki, milyen szuvenírt vásárol a legtöbb turista

  • hírek
  • 2017.10.12
    18:15
  • origo.hu
Nyolc európai ország 11 000 turistáját kérdezte az Opodo utazási portál külföldi vásárlási szokásaikról. Mint kiderült, a szuvenírvásárlás nem ment ki a divatból, a megkérdezettek 86 százaléka visz haza valami emléket a meglátogatott országból – magának vagy szeretteinek. Férfiak és nők között e tekintetben nem mutatkozott különbség.

Úti ajándékot tehát nem csak az idősebb korosztály vásárol, hanem a legfiatalabb utazók is, az ezredforduló táján született Z generáció, vagyis a digitális bennszülött korosztály. Sőt, számukra az emléktárgy-vásárlás szinte kötelező program, csaknem 90 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy minden utazásról hazavisz valami apróságot. Összehasonlításképp: az 50 pluszosok közül csak 76 százalék vásárol szuvenírt nyaralása során.

A portugálok viszik a prímet

A kulcstartó még ma is nagy klasszikus, de sokan vásárolnak helyi csemegéket is. Az abszolút győztes azonban nem a hűtőbe, hanem a hűtőre kerül: az utazók 48 százaléka hűtőmágnest visz haza a nyaralásból.

A pontos szuvenírrangsor így néz ki 2017-ben:

1. hűtőmágnes (48%)
2. kézműves tárgy (44%)
3. helyi ételspecialitás (40%)
4. kulcstartó (38%)
5. az országra jellemző ruhadarabok (35%)

És hogy melyik nemzet van rákattanva leginkább a szuvenírekre? Egyértelműen az Ibériai-félsziget lakói bizonyultak a legfanatikusabb giccsgyűjtőnek. A portugálok 97, a spanyolok 95 százaléka visz haza emléket az útjairól, de a franciák (93 százalék) és az olaszok (90 százalék) is nagy arányban követik ezt a régi hagyományt. A legimmúnisabbnak az emléktárgyakra a norvégok (74 százalék) és a britek (66 százalék) bizonyultak.

Legfrissebb