Eljárás indulhat az online szállásközvetítő portálok ellen

  • hírek
  • 2017.10.29
    22:15
  • Turizmus Online
Többek között a hamis ár, a vásárlók félrevezetése és jogaik megsértése miatt indít vizsgálatot egy angol fogyasztóvédelmi szervezet (CMA).

A CMA honlapján megjelent közlemény szerint vizsgálatot indítanak az online szállásfoglaló oldalak, többek között a Booking.com ellen is. A szervezet szerint fönn áll a gyanú, hogy ezen oldalak félrevezetik a vásárlókat. A közleményben olvasható az is, hogy több szempont alapján vizsgálják majd a portálokat.

Az első aspektus, a szálláshelyek rangsorolása lesz, a hivatal szerint habár a legkedvezőbb árra is belehet állítani a keresőmotort, ennek ellenére mégsem az oldalon lévő legalacsonyabb ár jelenik meg a felhasználóknak. Az alap jutalék 15%, de a szálláshelyek extra pénz befizetése ellenében többször és több kategóriában is megjelennek az oldalakon, félrevezetve ezzel az éppen foglalni vágyókat.

A vizsgálat következő része, a vásárlókra helyezett „nyomást” helyezi középpontba. Az oldalakon többször megjelenő üzenetek, mint például „már csak egy hely van ilyen áron az oldalon” vagy a „jelenleg xy nézi pont ezt a szállást” sértik a vásárlók jogait és sok esetben hiteltelenek.

Szintén vizsgálják majd az akciós ajánlatokat, melyek a szervezet szerint szintén megtévesztők mert közel sem a kedvezményes árat mutatja a foglalóknak, annak ellenére, hogy így hirdetik őket.

A nyomozás kiterjed a rejtett költségekre is, mivel az Egyesült Királyságban előírt jogszabályok szerint a feltüntetett áraknak a teljes költséget tartalmazniuk kell, mégis sok esetben különböző jogcímen például „városi adó” plusz pénzt kérnek a felhasználóktól.

Andrea Coscelli, a CMA vezérigazgatója szerint, tavaly a szálláskeresők közel 70%-a ezeken az oldalakon keresztül foglalt, abban a tudatban, hogy a legkedvezőbb áron talált hotelt magának. Azonban a hozzájuk beérkezett panaszok alapján, meglehet ez mégsem így volt. Ezért kezdeményezték a kivizsgálást.

A Booking.com egyik versenytársa, az Expedia a napokban ígéretet tett arra, hogy „sokkal ügyfélközpontúbbá teszik majd az oldalukat”.

Mark Okerstrom, az Expedia vezérigazgatója elmondta: „A digitális korszak lehetőséget adott arra, hogy az utazók a számukra a lehető legjobb szállást megtalálják, néhány kattintás által. Ez a módszer még nem tökéletes, de igyekszünk folyamatosan javítani rajta.”